Competitie

Voor de spelers die het uitdagend vinden om hun prestaties onderling te meten, bestaat de mogelijkheid om competitie te spelen. Als je competitie speelt, ontmoet je spelers van andere verenigingen en speel je gedurende het seizoen doorgaans tegen elk team een keer thuis en een keer uit. Er zijn verschillende competities waaraan je kunt deelnemen.

Bondscompetitie (Senioren)

(Momenteel niet van toepassing)

De wedstrijden van bondscompetitie worden in het weekend gespeeld, meestal op zondagochtend. Een team bestaat uit minimaal vier personen; twee dames en twee heren. Een wedstrijd bestaat uit acht wedstrijden. Elk teamlid speelt een enkel en daarnaast worden nog een herendubbel, een damesdubbel en twee mix partijen gespeeld. Ingeval een team uit vier heren bestaat worden er vier enkel- en vier dubbelpartijen gespeeld.

Er wordt gespeeld in verschillende klassen, zodat je spelers van gelijke sterkte tegenkomt. Een poule bestaat doorgaans uit acht teams. In het seizoen dat loopt van september tot januari, speel je dan dus 14 wedstrijden.

Regiocompetitie (Junioren)

Vergelijkbaar met de Bondscompetitie, maar specifiek voor de jeugd.

Midweekcompetitie

De midweekcompetitie is een competitie voor de recreatieve spelers. Alhoewel het speelniveau in de midweekcompetitie niet per definitie lager ligt dan in de bondscompetitie, draait het hier met name om gezelligheid. De wedstrijden worden gespeeld op de reguliere speelavond van de thuisspelende partij. Meestal bestaat een poule uit 7 teams en de wedstrijden worden door het gehele seizoen ingepland.

Bravo-competitie

Voor de aller jongste spelers is er de Bravo-mini-competitie. Tijdens deze competitie speel je tegen jeugdleden van verenigingen uit de buurt. De wedstrijden worden gespeeld op de reguliere speelavond van de thuisspelende partij. Deze competitie loopt van januari tot juni en elk jeugdlid kan hier vrijblijvend aan deelnemen.